Ostatnimi czasy otrzymaliśmy info, mianowicie liczba użytkowników FB to już ponad 2 mld. "istnień". W Polsce najświeższe dane wykazują, iż konto na Facebooku założyło już gdzieś piętnaście mln. osób. Tak sporej publiczność nie ma żadna telewizja, jedynie w czasie trwania najważniejszych dla Reprezentacji meczy w piłkę. Obecna liczba użytkowników zarejestrowanych na Facebooku powinna nakłonić każdego właściciela przedsiębiorstwa do pytania, mianowicie czy prowadzenie reklam na w mediach społecznościowych może generować przychody i co za tym idzie... ile kosztuje reklama na portalu Facebook, dlatego też wielu przedsiębiorców porusza kwestię reklama na Facebooku cennik.

Jednakże zanim zajmiemy się odpowiedzią na te intrygujące pytania, należy przytoczyć jeszcze jedno: czy reklama w social media przynosi korzyści?

reklama na facebooku cennik

Ingerując w ten temat najodpowiedniejszym stwierdzeniem będzie: „to zależy”, albowiem możliwości ustawiania, na które pozwala nam kampania marketingowa na Facebooku są niezwykle duże. Możemy dokładnie dotrzeć do grupy docelowej, tutaj właśnie skierujemy reklamę. Na przykład kampanie jesteśmy w stanie tak zaprogramować, co by wyświetlona została żonatym odbiorcom miesiąc przed nadchodzącą rocznicą. Więc jeżeli prowadzimy znany sklep oferujący przyciągające wzrok upominki na rocznicę i doskonale poradzimy sobie ze stworzeniem interesującej kampanii reklamowej, to powinna ona odnieść sukces oraz podnieść naszą sprzedaż. Natomiast jeżeli prowadzona reklama posiada błędy w konfiguracji, dla przykładu ustawiona została do wszystkich mężczyzn, wówczas może może to być zwykłe marnotrawienie pieniędzy, bo nasza grupa odbiorców została nazbyt uogólniona. Powracając do kosztów kampanii reklamowej Facebook. Krótko mówiąc, nie jest to reklama marketingowa, którą skojarzymy z radia, programów telewizyjnych czy też gazet. Zważywszy na portal Facebook nie płacimy natychmiast wykazanej kwoty - np. sto osiemdziesiąt złotych - hokus pokus! Odbiorcy widzą naszą reklamę. Kampania reklamowa na Facebooku może uszczuplić nasz budżet o zarówno pięćdziesiąt pięć zł jak i 15000, w zasadzie nie ma czegoś takiego jak określona kwota, którą powinniśmy przeznaczyć na obierane marketingowe przedsięwzięcia.

Nie od dziś wiadomo, iż reklama na portalu Facebook to nic innego jak po prostu licytacja, w której sami lub FB ustala koszt za kliknięcie. Pisząc o ofercie, jest to mianowicie pojedyncze kliknięcie w prawidłowy przycisk ("CPC") (przekierowanie na witrynę firmową, zapisanie oferowanej apki i tym podobne), współczynnik tysiąca wyświetleń reklamy bądź unikatowy zasięg dzienny. Niniejsze oznacza, że planując wydatki na budżet reklamowy w wysokości w granicach trzysta złotych w obrębie miesiąca, do tego samodzielnie ustawiając maksymalny koszt za kliknięcie na 0,80 złotych, to stosując proste obliczenia, osiągniemy tak około 375 klików. Jednakże tak na prawdę przejść na stronę może być mniej albo i więcej.

 

Tak jak wspomnieliśmy, całe to reklamowanie przebiega na zasadzie zwykłej licytacji, kiedy więc uczestniczy w niej niedużo albo zauważamy kompletny brak jednostek reklamowych naszej konkurencji (trafiających do identycznego użytkownika) oraz nie spełniają one wymogów co do jakości, wówczas może się zdarzyć, iż FB z korzyścią dla nas obetnie nam koszty. Poniekąd, gdy nasza kampania marketingowa będzie odebrana jako niewystarczająca, lub mniej "budżetożerna", to nie wygenerujemy zaplanowanych przejść na stronę, ponieważ realnie FB poprzez nie wyświetlanie naszych zestawów reklam, także nie wykorzysta całego przeznaczonego przez nas budżetu.

koszt reklamy na fb - ceny

Wyciągnijmy z tego wnioski. Odpowiadając, ile kosztuje kampania reklamowa na portalu Facebook, należy stwierdzić: dokładnie tyle ile sami potrzebujemy, podyktowane jest to tym, że FB nie posiada własnych realnych cen. To właśnie firmy kształtują koszty kampanii reklamowej oraz własny zaplanowany budżet czy system aukcji i licytacji. Z drugiej strony, czy opłaca się inwestować w reklamę na portalu Facebook? Ależ oczywiście, jeżeli umiemy dobrze wybrać docelową grupę odbiorców. Zdanie końcowe. Rozpocząłeś swoją firmę i Twoim najważniejszym punktem planu strategicznego jest dotarcie do potencjalnych klientów, to z pewnością nie lekceważ tak istotnej formy, jaką od jakiegoś czasu jest Facebook’owa reklama.

Skontaktuj się z naszą firmą, uzyskasz niezłą cenę jeżeli jesteś zainteresowany efektywną reklamą na Facebooku lub kompleksową obsługą konta Fanpage przez liderów branży - zapraszamy do kontaktu na stronie http://fb.48.media/ .

agencja social media - obsługa stron fanpage