Cechy dobrego fanpage’a

Skuteczne prowadzenie fanpage nie musi być wcale trudne. Postępowy i nowoczesny przedsiębiorca doskonale wie, że Facebook to świetne miejsce, aby budować wizerunek i zaufanie do własnej marki. Co oczywiście z czasem przełoży się na lepszą sprzedaż produktów i usług firmowych. Przy obecnej sytuacji kryzysowej, jaka panuje na rynku, jest to szczególnie ważne, dlatego też z pomocą przedsiębiorcom przychodzą takie firmy jak https://kryzysowy.marketing, które oferują specjalistyczne usługi właśnie dla firm dotkniętych kryzysem na rynku. Jakie cechy powinien posiadać dobry fanpage na Facebooku?

Regularne dostarczanie nowych treści

Nikt nie lubi oglądać nieaktywnych stron firmowych. Jeśli ostatni post na fanpage’u datowany jest rok wstecz to z pewnością niewiele osób zwróci uwagę również na pozostałe posty, a tym bardziej na sam fanpage jako całość. Jeśli natomiast ostatni post został opublikowany niedawno oraz pozostałe posty są publikowane według podobnego schematu czasowego to możliwe, że taki użytkownik zatrzyma się tutaj na dłużej i chętniej poczyta coś więcej o samej firmie.

Bezpośredni kontakt z odbiorcami

Dobrze jest pozostać w bezpośrednim kontakcie z użytkownikami. Można dzięki temu wysłuchać ich sugestii i móc dostosować jakość, ilość oraz typ treści do ich wymagań. Sam kontakt z użytkownikami pozwala też budować wizerunek firmy przyjaznej i otwartej na klientów. Wystarczy czasem podziękować w komentarzu za wyrażenie opinii, polubić czyiś komentarz, odpowiadać szybko i szczegółowo na wiadomości w komunikatorze. Samo to spowoduje, że wzrośnie zaufanie do firmy oraz system działań marketingowych będzie znacznie skuteczniejszy.

Płatna reklama pomaga zdobyć nowych fanów

Firmy na Facebooku nie boją się inwestować w reklamę. Mowa tutaj nie tylko o dużych kampaniach promocyjnych, ale również o małych projektach mających na celu wypromowanie ciekawego posta na tablicy. Szczególnie jeśli jest to post konkursowy, który ma zachęcić do tego, aby jak największe grono osób wzięło w nim udział. Reklama na Facebooku pozwala dotrzeć to bardzo konkretnego grona odbiorców, więc nie musimy się martwić o to, że reklama wyświetli się komuś kogo dany temat zupełnie nie interesuje. Lokalizacja, zainteresowania, wiek i płeć to tylko niektóre parametry, które pozwolą odnaleźć fanów zgodnych z naszym planem rozwoju fanpage’a.

Użytkownicy mają wpływ na publikowane treści

Świetnym pomysłem na to, aby wyróżnić najbardziej aktywnych fanów jest możliwość pokazania, że treści w formie zdjęć lub innej twórczości osobistej mogą pojawiać się na firmowej tablicy na fanpage’u. Aktywatorem tych działań może być zorganizowanie konkursu, a zwycięzcy będą mogli otrzymać nagrodę oraz zobaczyć swoje zdjęcia na firmowym fanpage’u, co samo z siebie może stanowić niezłą motywację.