Miasto Stalowa Wola 15 lutego 2023 r. wybrało firmę BNA Sp. z. o. o z Warszawy do realizacji długo wyczekiwanego i ważnego zadania pn. „Opracowanie Strategii Marki Miasta Stalowej Woli wraz zaprojektowaniem Symbolu Wizji Rozwoju Miasta oraz Systemu Identyfikacji Wizualnej Marki Stalowa Wola.” w ramach realizowanego Programu Rozwoju Lokalnego finansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021 „MODELOWE ROZWIĄZANIA NA TRUDNE WYZWANIA – Plan Rozwoju Lokalnego i Instytucjonalnego Stalowej Woli”
Zadanie to jest wynikiem przeprowadzonych wśród mieszkańców i interesariuszy miasta analiz i ankiet przygotowujących do złożenia projektu o środki norweskie. Przedstawione przez Mieszkańców Stalowej Woli uwagi i opinie pozwoliły wyciągnąć wnioski z wykonanych prac badawczo-analitycznych, które wykazały, że w Stalowej Woli istnieje potrzeba wykreowania silnej i rozpoznawalnej marki „Miasto Stalowa Wola”, zdefiniowania produktu/produktów oraz korzyści dla interesariuszy, które będą kryły się pod marką miasta, czy tworzenia szerokiej płaszczyzny integracji mieszkańców przez podejmowanie wspólnych działań na rzecz kreowania pozytywnego wizerunku miasta, a także efektywnego podniesienia konkurencyjności oferty inwestycyjnej, kulturalnej, sportowej i turystycznej miasta.
Głównym celem Strategii Marki Miasta Stalowej Woli jest budowa wyróżniającego wizerunku Miasta, ze szczególnym uwzględnieniem nadania kierunków rozwoju i promocji jego potencjału gospodarczego, naukowego i inwestycyjnego, a także jakości życia i związanego z nią potencjału rekreacyjnego, sportowego, przyrodniczego. Jednym z ważniejszych celów Strategii jest wytworzenie u mieszkańców silnego poczucia identyfikacji z potencjałem i aspiracjami Miasta. Opracowany dokument powinien odpowiadać na potrzeby i aspiracje Miasta, stanowić wytyczne dla długofalowej promocji i umacniania marki Miasta. Dokument powinien uwzględniać potrzeby mieszkańców wyrażone w dotychczas realizowanych badaniach oraz stanowić odpowiedź na ich oczekiwania. Pomysły i rozwiązania zawarte w Strategii mają być podstawą do planowania i realizacji operacyjnych i komunikacyjnych działań taktycznych w dłuższym horyzoncie czasowym – 2030+. Założenia przedstawione w dokumencie powinny obejmować wizję miasta na 100-letnią rocznicę powstania, uwzględniać historię i tradycje oraz dotychczasowy dorobek miasta i zmiany jakie w nim zachodzą. Strategia marki Stalowa Wola powinna uwzględniać również potencjał Czwórmiasta: Stalowa Wola-Tarnobrzeg-Sandomierz-Nisko i rozwój marki miasta na ich tle.
Wybrana firma zaprezentowała zwinny, komplementarny i zróżnicowany sposób podejścia do realizacji zadania, który nie powiela niepotrzebnie badań, które już zostały zrealizowane w przeszłości przez Miasto, a które doświadcza aktualnie typowych wyzwań przed jakim stanęło wiele innych miast o podobnej wielkości i historii gospodarczej. To co stanowi o sile Miasta to jego historyczne osiągnięcia, jednak aktualnie mieszkańcy Stalowej Woli przestali żyć w poczuciu dawnej dumy, odwagi i wizji, co wynika z dostępnych analiz. Wiele kluczowych informacji istotnych dla realizacji tego zadania znajduje się już w posiadaniu Miasta. Badania te zostały przeprowadzone na szeroką skalę, z wykorzystaniem szeregu technik i form badawczych, a ze względu na moment ich przeprowadzenia wciąż są bardzo aktualne i stanowią istotny wkład do opracowania Strategii Marki. Wykonawca zamierza wykorzystać udostępnione przez Miasto badania w celu analizy i wyciagnięcia kluczowych wniosków w zakresie potrzeb, aspiracji, marzeń, obaw, problemów, wyzwań, sposobów myślenia o przyszłości Stalowej Woli. Przeprowadzona analiza pozwoli odtworzyć wizerunek Miasta i jego pozycji na tle konkurencji.
Zostaną wypracowane m.in. koncepcje kreatywne dla Symbolu Wizji Rozwoju Miasta, logo i Systemu Identyfikacji Marki Stalowej Woli. Wszystkie elementy jak symbol wizji rozwoju miasta, jego logo, system identyfikacji marki Stalowej Woli, traktowane są jako całość. Wykonawca zaprojektuje komplet aplikacji, na bazie których w finalnym etapie powstanie Księga Znaku. Zostaną wykonane materiały promocyjne dotyczące nowej identyfikacji i strategii w formie video animacji, prezentacji zawierającej podstawowe założenia Strategii Marki, syntezy strategii do celów prezentacyjnych, promocyjnych i informacyjnych w wersji elektronicznej oraz wydruk Księgi Identyfikacji Wizualnej Miasta.
Wybrany Wykonawca poszerzy analizę badawczą o dodatkowe, autorskie elementy m.in. cykl wywiadów z ekspertami, przedstawicielami biznesu oraz instytucji biznesu.
Wykonawca podzielił realizację zadań na poszczególne fazy i dla każdej określił czas trwania danego etapu. Część etapów z uwagi na ich złożoność będzie wykonywana jednocześnie przez kilkuosobowy zespół, tak aby zadanie zostało zrealizowane do 22 maja 2023 r.