Otrzymaliśmy 173 000,00 zł dofinansowania w ramach grantu z konkursu „miniPAKT – gminne pracownie komputerowe”
Gmina Stalowa Wola pozyskała 173 000 zł w ramach konkursu grantowego „miniPAKT – gminne pracownie komputerowe”. Grant finansowany jest przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU, działanie 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia.
Pozyskane wsparcie przeznaczone jest na zakup sprzętu komputerowego, gogli VR/AR wraz z wirtualnym kursem pierwszej pomocy, a także oprogramowania do tworzenia treści graficznych i multimedialnych oraz audio-video. Sprzęt ten uzupełni zasoby pracowni nowych technologii i robotyki w ramach tworzonego miejsca dla młodzieży, prowadzonego przez kadrę Wydziału Stalowowolskie Centrum Aktywności Lokalnej Urzędu Miasta Stalowej Woli.
Celem projektu jest:
- rozwijanie nowych form wzmacniania kompetencji cyfrowych u uczniów (dzieci i młodzieży), nauczycieli i osób dorosłych,
- zwiększenie kontaktu z nowoczesnymi technologiami i zachęcenie do wyboru ścieżki kariery w branży ICT,
- kreatywne wykorzystanie nowych technologii cyfrowych w kreatywnych przestrzeniach edukacji pozaformalnej,
- Wsparcie uczniów, nauczycieli i osób dorosłych w przeciwdziałaniu negatywnym skutkom COVID-19, mającym wpływ między innymi na edukację.
Dzięki pozyskanemu dofinansowaniu mieszkańcy miasta będą mogli przejść kurs pierwszej pomocy na goglach VR oraz rozwijać swoje kompetencje i zainteresowania z zakresu tworzenia grafiki 2D, 3D, obróbki zdjęć/filmów, czy też obsługi multimediów! Przedsięwzięcie umożliwi prowadzenie zajęć grupowych z goglami VR/AR stacjonarnie w siedzibie Wydziału Stalowowolskie Centrum Aktywności Lokalnej oraz poza jego murami, w czasie wydarzeń szkolnych, miejskich itp. Przyczyniać się będzie do rozwoju kompetencji STEAM. Google VR oferują niezrównane możliwości nauki i eksploracji VR, rozwój zainteresowań i równocześnie kompetencji STEAM. Jest to znakomity sposób na poszerzanie, przyswajanie wiedzy w ciekawy sposób.