Digital Marketing vs SEO - czy samo pozycjonowanie wystarczy?

Czy samo pozycjonowanie wystarczy

Wyszukiwarka Google to zasadnicze źródło informacji w Necie, a co za tym idzie w ogóle - albowiem to Internet jest już podstawowym źródłem informacji w ogóle. Google generuje około 90% ruchu w sieci . Rzeczą naturalną jest, że każdy kto posiada stronę internetową o charakterze komercyjnym chce by miała ona czołowe miejsca w wynikach Google.

Ażeby strona mogła znaleźć się w top10 lub top5 na frazę, na jakiej nam zależy, należy zadbać o SEO – czyli search engine optimization rozumiane te jako pozycjonowanie witryny internetowej. O ile SEO to jak sama nazwa świadczy optymalizacja strony WWW pod względem wyszukiwarek to pojęcie “pozycjonowanie strony” jest szersze – zawiera wszystkie działania dążące do podwyższenia pozycji witryny w wyszukiwarkach. Na te działania skupia się nie tylko optymalizacja witryny, czyli tak zwane działania on-site lecz też budowanie profilu odnośników zwrotnych – czyli off-site.

Jednakże same wysokie pozycje na konkurencyjne słowa kluczowe takie jak pozycjonowanie gorzów czy agencja seo w wyszukiwarce Google nie wystarczą ażeby nasza strona internetowa przynosiła oczekiwane efekty - lub też bezpośrednio sprzedażowe lub też promocyjne bądź inne.

Witryna musi być przede wszystkim zbudowana pod kątem internautów . Należy zadbać o treść, UX, szybkość ładowania witryny , mobilność. Nawet jeśli nasza strona jest na pierwszej stronie w Google to bez zadbania o te kwestie internauci po wejściu na nią nie zainteresują się tym co jesteśmy dla nich wykonane i szybko z niej wyjdą .

Dlatego projektując stronę należy od razu brać pod uwagę zarówno internautów jak również algorytm wyszukiwarki Google.

Zapomnij na chwilę o Google i sprawdź,  lub  strona  stoi  się sama.  Lub   jeśli  wchodzili  ażeby  na nią osoby na przykład z portali społecznościowych to  osiągnęła  ona wrażenie o jakie tobie chodzi.

O co zadbać  poza  SEO 

Przede wszystkim treść

Wartościowe, oryginalne teksty. Copywriting to sztuka, jeśli sam nie umiesz dobrze pisać albo po prostu nie masz cierpliwości lub czasu - poszukaj specjalisty.

Treść to także zdjęcia i grafiki. Mają korespondować z tekstem, inspirować użytkownika, jednakże nie sugerować czegoś czego nie oferujesz.

Zadbaj o UX - czyli User Experience

Twoja strona powinna być czytelna, nawigacja powinna być logiczna. Strona powinna szybko się ładować. Mobilność - to już oczywistość, witryna musi wyświetlać sie bezproblemowo na małych ekranach przenośnych urządzeń a nawigowanie mobilnej wersji witryny nie może powodować kłopotów.