Każda osoba, która podejmuje jakiekolwiek działania w internecie, na pewno spotkała się nieraz z określeniem "algorytmy Google". Pierwsza myśl, która przychodzi do głowy po usłyszeniu tych słów jest pewnie nieco abstrakcyjna i skłaniająca do przemyśleń. Prawdziwa definicja jednak rozwiewa wszystkie wątpliwości, a mówi ona, że jest to określony zbiór zasad, który bierze się pod uwagę w procesie umieszczania danej witryny w wynikach wyszukiwania.
Co składa się na dane zasady?
Google praktycznie cały czas wprowadza dla swoich algorytmów mniejsze lub większe aktualizacje. Wszystko zaczęło się od robota Page Rank. Jego zasada była prosta, a polegała na wyższym lokowaniu witryn, do których istnieje większa liczba odnośników zewnętrznych. Z czasem jednak wprowadzane zostały wszelakie modyfikacje, takie jak Koliber, które biorą również pod uwagę trafność zapytań przez użytkowników.
Kolejnymi dodawanymi zasadami były chociażby zwracanie uwagi na wyszukiwanie lokalne czy badanie wiarygodności witryn. Wprowadzenie lokalizacji do wyników wyszukiwania okazało się ogromnym krokiem w przód, ponieważ chcąc wyszukać dane usługi w swojej okolicy, użytkownik nie musi przewertować kilkudziesięciu stron.
Wykorzystanie algorytmów w procesie pozycjonowania
Dzięki pojawieniu się algorytmów Google, zaczęto tworzyć agencje SEO, które specjalizują się w marketingu internetowym. Aktualnie, chcąc wyprowadzić swoją witrynę na wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, konieczne jest skorzystanie z takich usług.
Pozycjonowanie polega na optymalizacji witryny zgodnie z wytycznymi, na podstawie których działają algorytmy. Mogą to być np. wprowadzenie odpowiednich fraz kluczowych na stronę oraz do jej metadanych czy modyfikacja treści na witrynie.
Wcześniej zostało wspomniane, jak ważne okazało się wprowadzenie modyfikacji algorytmu, który uwzględnia lokalizację. Pozycjonowanie stron internetowych Rzeszów będzie więc najlepszą możliwością na wypromowanie swojego zakładu, oferującego usługi stacjonarne na terenie danego miasta.
Operatory wyszukiwania - wygoda dla użytkownika?
Niekiedy chcąc wyszukać w sieci czegoś, co nas interesuje, nie jesteśmy w stanie dokładnie opisać o co nam chodzi. Warto więc skorzystać z funkcji, którą dało nam Google, a mianowicie operatory wyszukiwania.
Możliwość ta pozwala algorytmom na mniej dokładne przejrzenie swoich indeksów z wykluczeniem niektórych fraz, bądź też na bardzo dogłębną analizę. Podstawowymi operatorami wyszukiwania są gwiazdka, cudzysłów i minus.
Aby dowiedzieć się, kiedy stosować dane operatory, warto zajrzeć do artykułu przygotowanego przez DevaGroup: https://www.devagroup.pl/blog/wyszukiwanie-google-zaawansowane-operatory