Co powinna zawierać strona internetowa?

Posiadanie strony internetowej to dziś już konieczność przy prowadzeniu firmy. Strona WWW jest wirtualną wizytówką przedsiębiorstwa i ważnym kanałem sprzedażowym. Aby jednak była skuteczna i przyciągała klientów, musi być odpowiednio zaprojektowana. Zastanawiasz się, jakie elementy powinna zawierać dobra strona? Jak powinna wyglądać i jakie mieć cechy? Przeczytaj artykuł i sprawdź. Dowiedz się, jak stworzyć stronę, która sprzedaje.

Dlaczego warto mieć swoją stronę WWW?

Czy wiesz, że według badania PBI Mediapanel w lutym liczba internautów wyniosła aż 30 mln? Ludzie każdego dnia szukają w Internecie firm oraz informacji o różnych produktach i usługach. Chcesz do nich dotrzeć? Zadbaj o promocję swojej firmy w sieci. Podstawą jest posiadanie strony internetowej, która jest wizytówką przedsiębiorstwa oraz kanałem sprzedażowym.

Strona WWW często jest pierwszym miejscem styczności klienta z daną firmą. Należy więc zadbać, aby miała atrakcyjny i nowoczesny design, była intuicyjna i przyjazna dla użytkownika. Dzięki temu zrobi na odwiedzającej ją osobie pozytywne wrażenie i zachęci do skorzystania z oferty.

Strona internetowa pomaga zwiększyć sprzedaż. Aby jednak tak było, powinna w czytelny, przejrzysty i atrakcyjny sposób prezentować firmową ofertę. W tekstach na stronie WWW trzeba stosować język korzyści, który dokładnie pokaże odbiorcy, co otrzyma, jeśli kupi konkretny produkt czy usługę.

Odpowiednio zaprojektowana firmowa strona to:

  • miejsce do zaprezentowania oferty,
  • kanał sprzedażowy, który jest dostępny dla klientów 24/7,
  • wirtualna wizytówka firmy,
  • baza wiedzy o przedsiębiorstwie,
  • miejsce do pozyskiwania nowych kontaktów,
  • narzędzie, które służy do komunikacji z klientami,
  • miejsce do budowania zaufania odbiorców i nawiązywania z nimi relacji,
  • narzędzie do prowadzenia i analizy działań marketingowych.

Co jest potrzebne do istnienia strony WWW?

Strona internetowa będzie istniała i prawidłowo funkcjonowała, jeśli zadbasz o trzy niezbędne elementy. A są nimi:

  • domena,
  • hosting,
  • projekt graficzny.

Domena to niepowtarzalny adres Twojej strony WWW. Powinna kojarzyć się z Twoją firmą bądź branżą i kreować pozytywny wizerunek marki w Internecie. Ma być też łatwa do zapamiętania i wymówienia, krótka, chwytliwa i ciekawa. Nazwa domeny nie powinna zaś zawierać polskich znaków, cyfr i myślników.

Hosting jest usługą, która polega na udostępnieniu miejsca na serwerze, gdzie przechowywane są wszystkie elementy i pliki, z których składa się dana strona. Dzięki hostingowi witryna jest dostępna dla internautów 24/7. Wybór dobrej usługi jest bardzo ważny. Sprawny hosting sprawi bowiem, że strona WWW będzie działać sprawnie, szybko oraz bezawaryjnie.

Ostatni element to projekt graficzny. Strona powinna być nowoczesna i atrakcyjna wizualnie. To na podstawie wyglądu witryny internauta wyrabia sobie pierwsze zdanie na jej temat i w ciągu kilku sekund decyduje, czy pozostanie na niej dłużej. Projekt graficzny powinien być dopasowany do branży oraz grupy docelowej. Ważna jest tutaj odpowiednia kolorystyka, która ma być spójna z produktami czy usługami, które oferujesz. Projekt najlepiej zlecić doświadczonym specjalistom, którzy zadbają o estetyczny i profesjonalny wygląd strony.

Skuteczna strona internetowa. Sprawdź, co powinna zawierać

Jakie elementy powinna zawierać dobra strona?

Atrakcyjny design, kolory, które pasują do branży i wywołują u internauty odpowiednie skojarzenia, dobrze dobrana szata graficzna i wysokiej jakości zdjęcia to podstawa. Co jeszcze jednak powinna zawierać skuteczna strona internetowa? Odpowiedź znajdziesz poniżej.

Intuicyjna nawigacja

Użytkownik powinien bezproblemowo poruszać się po stronie WWW i od razu znajdować na niej informacje, które go interesują. Postaraj się więc, aby Twoja witryna była intuicyjna w obsłudze i miała logiczną budowę. W tym celu powinna zawierać następujące elementy:

  • czytelne i przejrzyste menu z najważniejszymi zakładkami, takimi jak np. ,,O nas’’, ,,Aktualności’’, ,,Oferta’’, ,,Kontakt’’,
  • pole wyszukiwania na górze strony,
  • ścieżka breadcrumbs, a więc nawigacja okruszkowa, dzięki której użytkownik widzi, w którym miejscu dokładnie się znajduje i może łatwo powrócić do poprzednich podstron,
  • przyciski CTA (call to action), które wzywają do działania, np. ,,Dowiedz się więcej’’, ,,Sprawdź naszą ofertę’’, ,,Skontaktuj się z nami’’ itd. Mają one zachęcać do kliknięcia i podjęcia konkretnej czynności,
  • formularz kontaktowy, okienko czatu bądź jeszcze inne rozwiązanie, pozwalające klientowi szybko się z Tobą skontaktować,
  • zakładka FAQ (frequently asked questions), czyli najczęściej zadawane pytania. Dzięki niej użytkownik szybko znajdzie odpowiedź na nurtujące go pytanie.

Pamiętaj, że wszystkie zakładki na Twojej stronie internetowej powinny znaleźć się w intuicyjnych i dobrze widocznych miejscach. Dzięki temu internauta będzie mógł bez problemu poruszać się po witrynie, szybko dotrze do wybranej podstrony i nie będzie błądził. Strona internetowa jest użyteczna i funkcjonalna, gdy znajdują się na niej krótkie, jasne i zrozumiałe komunikaty oraz czytelnie przedstawiona oferta.

Przejrzysty układ strony

Ważną cechą skutecznej strony internetowej jest jej przejrzystość. Jak już wiesz, wszelkie elementy na stronie powinny być prawidłowo rozmieszczone. Układ graficzny ma być spójny i ujednolicony na każdej z podstron. Zadbaj też, by na Twojej stronie WWW znalazły się:

  • czytelne bloki tekstu, podzielone na logiczne akapity,
  • śródtytuły, pogrubienia, wypunktowania,
  • odpowiedniej wielkości, prosta, ujednolicona i wyraźna czcionka,
  • dobrze widoczne i wyróżnione najistotniejsze elementy, jak np. wspomniane już przyciski CTA.

Strona nie może być przeładowana zbyt dużą ilością tekstu czy grafik, bo będzie wtedy nieatrakcyjna i chaotyczna. Należy unikać krzykliwych banerów, nachalnych reklam i zbyt dużej liczby wyskakujących pop-upów. Takie elementy tylko dekoncentrują, utrudniają nawigację, zasłaniają treści i irytują internautów.

Wysokiej jakości treści

Na każdej stronie internetowej powinny znaleźć się też oczywiście treści, które m.in. opisują ofertę i odpowiadają na główne pytania, które może mieć potencjalny klient.

Wysokiej jakości treści to teksty, które:

  • skupiają się na potrzebach klientów,
  • są dokładnie dopasowane do grupy docelowej,
  • zawierają język korzyści,
  • pokazują, jakie problemy klientów rozwiązuje oferta,
  • są zrozumiałe i łatwe w odbiorze,
  • są aktualne i nie wprowadzają w błąd,
  • są niepowtarzalne, unikalne – nieskopiowane z innych stron,
  • są poprawne pod kątem gramatycznym, stylistycznym i ortograficznym,
  • są napisane zgodnie z zasadami SEO – zawierają odpowiednie dla danej branży słowa kluczowe.

RWD, czyli responsywny design

Czy wiesz, że coraz więcej osób korzysta z Internetu na urządzeniach mobilnych? Według zeszłorocznego raportu ,,E-commerce w Polsce’’ przygotowanego przez Gemius 76% internautów robi zakupy online za pomocą smartfona. To właśnie dlatego Twoja strona internetowa powinna być responsywna, a więc dopasowana do wielkości każdego ekranu. Dzięki temu użytkownicy będą mogli swobodnie i wygodnie ją przeglądać na każdym urządzeniu.

Technologia Responsive Web Desing znacznie ułatwia poruszanie się po stronie WWW. Responsywność to ważna cecha nie tylko dla każdego użytkownika, ale z punktu widzenia SEO. Roboty Google o wiele lepiej oceniają strony responsywne i umieszczają je na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Wygodne formy komunikacji

Użytkownik, który odwiedza Twoją stronę WWW, powinien bez problemu móc się z Tobą skontaktować. Ważne jest więc, aby strona udostępniała różne formy komunikacji. Numer telefonu i adres e-mail to podstawa. Warto jednak dodać też inne sposoby kontaktu, jak np. formularz kontaktowy. Świetną opcją, która jest teraz na czasie, jest czat na żywo. Dzięki okienku czatu klient, który ma jakieś pytania, może łatwo i szybko rozpocząć rozmowę z przedstawicielem firmy. Jest to wygodna forma komunikacji, z której internauci chętnie korzystają. Pomyśl więc o tym rozwiązaniu.

Certyfikat SSL, który gwarantuje bezpieczeństwo

Elementem, którego nie powinno dziś zabraknąć na żadnej stronie, jest certyfikat SSL. Jest to protokół sieciowy, który jest standardem szyfrowania danych w Internecie. Chroni on zatem wszystkie przesyłane informacje, takie jak np. loginy, hasła czy numery kart kredytowych. Certyfikat SSL gwarantuje poufność i bezpieczeństwo. Internauci rozpoznają zabezpieczoną stronę dzięki symbolowi zamkniętej kłódki oraz przedrostkowi HTTPS w pasku adresu. Taka strona jest dla nich bardziej godna zaufania.

Witryna, która nie ma wdrożonego certyfikatu zawiera natomiast komunikat ,,Niezabezpieczona’’. Odstrasza i zniechęca on użytkowników oraz skłania ich do opuszczenia strony. Nie chcesz, by Twoi klienci uciekli do konkurencji? Koniecznie pamiętaj o certyfikacie SSL.

Jak stworzyć własną stronę internetową?

Nie masz jeszcze swojej firmowej strony WWW? Czas to zmienić. Jeśli chcesz zdobywać klientów i zwiększać sprzedaż, załóż własną witrynę. Zastanawiasz się, jak to zrobić? Świetnym rozwiązaniem jest współpraca z agencją. Pamiętaj, że Twoja strona będzie skuteczna, jeśli będzie spełniała określone kryteria i zawierała wszystkie ważne elementy. Jej projekt i budowę warto więc zlecić specjalistom.

Profesjonaliści z agencji marketingowej WeNet stworzą Ci stronę internetową, która będzie dopasowana do Twojej branży i spełni wymagania Twoich klientów. Co ważne, doradcy internetowi pomogą Ci też w obsłudze i prowadzeniu strony. Będą służyć pomocą przez cały okres współpracy.

Jeśli skorzystasz z oferty, dostaniesz stronę WWW, która jest:

  • atrakcyjna wizualnie,
  • intuicyjna i przejrzysta,
  • funkcjonalna,
  • nowoczesna i responsywna.

Ponadto otrzymasz:

  • indywidualny projekt strony zgodny z Twoimi oczekiwaniami i potrzebami,
  • domenę i hosting w pakiecie,
  • gwarancję bezpieczeństwa – strona będzie miała certyfikat SSL, będzie chroniona przed niebezpiecznym oprogramowaniem i atakiem hakerów,
  • gwarancję stabilności i szybkości działania strony,
  • dostęp do przydatnych narzędzi, służących do wygodnej komunikacji z klientami,
  • wsparcie techniczne dedykowanego opiekuna, który będzie wprowadzał zmiany na stronie i rozwiązywał ewentualne problemy.

Chcesz docierać ze swoją ofertą do większej liczby osób, zwiększać zyski i myślisz o swoim biznesie przyszłościowo? Nawiąż współpracę z agencją WeNet.pl. Zyskasz dobrze zaprojektowaną i zoptymalizowaną stronę wraz z gwarancją utrzymania ciągłości jej działania. Będziesz mieć także możliwość rozbudowy swojej witryny, dzięki czemu Twoja firma będzie mogła się stopniowo rozwijać.