Wyniki naboru uzupełniającego nr 5 „Mikroinstalacje OZE w Gminie Stalowa Wola”
Nabór uzupełniający nr 5 został przeprowadzony w dniach 14-17 kwietnia 2023 r. w związku ze zwolnieniem się 28 miejsc na montaż instalacji w ramach projektu oraz wyczerpaniem osób chętnych z listy rezerwowej.
W naborze tym wpłynęło 42 wnioski, w tym: 28 wniosków zakwalifikowano do projektu, 14 wniosków umieszczono na liście rezerwowej:
OZE nabór 5 wnioski zakwalifikowane.docx
OZE nabór 5 wnioski zakwalifikowane.pdf
OZE nabór 5 lista rezerwowa.docx
OZE nabór 5 lista rezerwowa.pdf
O zakwalifikowaniu się do projektu decydowała kolejność wpływu deklaracji z zastrzeżeniem, że pierwszeństwo posiadały osoby spełniające kryterium „Ubóstwa energetycznego” (zgodnie z zapisami § 2 ust. 2 Regulamin naboru i uczestnictwa w projekcie „Mikroinstalacje OZE w Gminie Stalowa Wola” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020). Kryterium „Ubóstwa energetycznego” weryfikowane było na podstawie przedłożonych przez wnioskodawców dokumentów oraz na podstawie danych posiadanych przez tutejszy Urząd.
Wnioski z listy rezerwowej będą możliwe do realizacji jedynie w przypadku, gdy z przyczyn niezależnych nie będzie możliwe wykonanie instalacji na obiektach znajdujących się na liście podstawowej. Moc możliwej do montażu instalacji będzie wówczas uzależniona od mocy instalacji przewidzianej do montażu na obiekcie z listy podstawowej.
Instalacje o mocy 4,8 kW zostały przyznane wnioskodawcom, którzy wykazali się najwyższym zużyciem rocznym na podstawie przedłożonych faktur za energię elektryczną.
Z uwagi na zapisy nowelizacji ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (tj. Dz. U. z 2021 poz. 610), wprowadzone ustawą z dnia 27 stycznia 2022 roku o zmianie ustawy o odnawialnych źródłach energii oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2022 poz. 467) w przypadku osób, które zawrą umowę na montaż instalacji po dacie 31 marca 2022 r. będą one rozliczały wytworzoną energię na „nowych zasadach”.
Dla mieszkańców miasta, którzy uczestniczyli w tym naborze, po podpisaniu umów z zakwalifikowanymi osobami, zostanie ogłoszone odrębne postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy instalacji fotowoltaicznych.
W razie pytań można kontaktować się z pracownikami Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych Urzędu Miasta Stalowej Woli w godzinach pracy urzędu od 7.30 do 15.30 pod numerem telefonu 576 212 200, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub osobiście w pok. nr 6, ul. Wolności 9.