Zarządzenie w sprawie wprowadzenia procedury monitorowania statusu działalności gospodarczych prowadzonych przez uczestników projektu „Mikroinstalacje OZE w Gminie Stalowa Wola” oraz członków ich gospodarstw domowych
Zgodnie z zaleceniem Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego, jako Instytucji Zrządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podkarpackiego na lata 2014 2020, w dniu 30 listopada 2023 roku Zarządzeniem Nr 422/2023 Prezydenta Miasta Stalowej Woli została wprowadzona procedura monitorowania statusu działalności gospodarczych prowadzonych przez uczestników projektu „Mikroinstalacje OZE w Gminie Stalowa Wola” oraz członków ich gospodarstw domowych.
W sytuacji, gdy:
- Ostateczni odbiorcy i członkowie gospodarstwa domowego, w którym zainstalowane jest OZE, nie prowadzą działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów UE o pomocy publicznej (nie oferują towarów ani usług na rynku) – pomoc de minimis nie wystąpi.
- Energia pozyskana z instalacji OZE jest w całości przeznaczona na potrzeby własne gospodarstw domowych – pomoc de minimis nie wystąpi.
- Uczestnik projektu prowadzi działalność gospodarczą w budynku objętym projektem, ale posiada odrębny licznik energii elektrycznej założony dla celów prowadzonej działalności gospodarczej – pomoc de minimis nie wystąpi.
- Uczestnik prowadzi działalność gospodarczą w budynku objętym projektem, ale nie posiada odrębnego licznika energii elektrycznej, jednocześnie powierzchnia na której prowadzona jest działalność gospodarcza nie przekracza 20% powierzchni budynku mieszkalnego – pomoc de minimis nie wystąpi.
- Uczestnik ma zarejestrowaną działalność gospodarczą w budynku objętym projektem, ale prowadzi ją w innym miejscu – pomoc de minimis nie wystąpi pod warunkiem złożenia dodatkowego „Oświadczenia”, iż nie zostanie wykonany dodatkowy przyłącz energetyczny umożliwiający korzystanie z energii wytworzonej przez instalację fotowoltaiczną.
Dodatkowo przez uczestnika projektu należy rozumieć również wszystkich członków gospodarstwa domowego zamieszkujących nieruchomość objętą projektem.
W przypadku obiektów objętych projektem, dla których nie zostały spełnione przesłanki wymienione powyżej, dofinansowanie będzie stanowiło pomoc de minimis i zostanie udzielona na zasadach określonych w przywołanej powyżej procedurze.
Uczestnik projektu zobowiązany jest do zgłoszenia Gminie Stalowa Wola faktu rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej na nieruchomości objętej projektem, w okresie realizacji oraz w okresie trwałości projektu, w terminie 14 dni od dnia zarejestrowania działalności w CEIDG, KRS, zgłoszenia jej prowadzenia do odpowiedniego urzędu skarbowego lub zawarcia umowy wynajmu.
Wszystkich uczestników projektu prosi się o szczegółowe zapoznanie się z przedmiotową procedurą. Pracownicy Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych Urzędu Miasta Stalowej Woli będą się indywidulanie kontaktować ze wszystkim uczestnikami projektu w przedmiotowej sprawie.
W razie pytań można kontaktować się z pracownikami Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych Urzędu Miasta Stalowej Woli w godzinach pracy urzędu od 7.30 do 15.30 pod numerem telefonu 576 212 200, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub osobiście w pok. nr 6, ul. Wolności 9.
Do pobrania:
Zarządzenie OZE DeMinimis+zał_skan
Zarządzenie OZE DeMinimis
Zarządzenie OZE DeMinimis Procedura Zał 1
Zarządzenie OZE DeMinimis Procedura Zał 1
Zarządzenie OZE DeMinimis Procedura Zał 2
Zarządzenie OZE DeMinimis
Zarządzenie OZE DeMinimis Procedura
Zarządzenie OZE DeMinimis Procedura Zał 1
Zarządzenie OZE DeMinimis Procedura Zał 2