Nauczyciele Dwójki z Stalowej Woli nagrodzeni na gali innowacji pedagogicznych

Podczas uroczystości w Urzędzie Marszałkowskim regionu nauczyciele ze Szkoły Podstawowej nr 2 zostali wyróżnieni za nowatorskie projekty edukacyjne. Sala wypełniła się dumą i rozmowami o metodach, które zmieniają pracę z dziećmi. To dla miasta sygnał, że inwestycje w szkoły przynoszą namacalne efekty.
- Wyróżnienia z Podkarpackiej Akademii Innowacji Pedagogicznych trafiły do Dwójki
- Stalowa Wola obserwuje praktyczne skutki nowatorskich zajęć
Wyróżnienia z Podkarpackiej Akademii Innowacji Pedagogicznych trafiły do Dwójki
Podczas IV Gali Podkarpackiej Akademii Innowacji Pedagogicznych, która odbyła się 9 grudnia 2025 w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego, uhonorowano zespoły i nauczycieli realizujących nowatorskie rozwiązania w nauczaniu. Wśród gości była Monika Pachacz-Świderska, zastępca Prezydenta Miasta Stalowa Wola, a także dyrekcja i wyróżnieni pedagodzy ze Publicznej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego nr 2 im. Jana Pawła II.
Wyróżnienia z rąk organizatorów otrzymało 10 nauczycieli, którzy wdrażali 6 innowacji pedagogicznych. Lista projektów nagrodzonych certyfikatami:
- „Poczuj literki” – Alicja Skrzypiec (certyfikat z wyróżnieniem)
- „Metoda CLIL w edukacji wczesnoszkolnej” – Edyta Jurek, Agnieszka Pacholec (certyfikat z wyróżnieniem)
- „Grupowe zabawy logopedyczne” – Dorota Kiszka
- „Lech, Czech i… Matma!” – Sylwia Bednarz, Katarzyna Walerowicz
- „Emocjonalne Odkrycia – Innowacyjne Podejście do Nauczania Uczuć” – Małgorzata Fila, Aleksandra Zastawny
- „Wspólne kroki w CYBERŚWIECIE” – Joanna Gorczyca, Edyta Jurek, Dorota Szeser
“Serdecznie gratulujemy dyrekcji i nauczycielom”
— Monika Pachacz-Świderska, zastępca Prezydenta Miasta
Pani Pachacz-Świderska podkreśliła, że certyfikaty są dowodem wysokiego poziomu pracy pedagogicznej i efektów, jakie przynoszą odważne, kreatywne rozwiązania w szkole. Wskazała też, że działania nauczycieli służą rozwojowi uczniów i wzmacniają ofertę edukacyjną miasta.
Stalowa Wola obserwuje praktyczne skutki nowatorskich zajęć
Nagrodzone projekty obejmują różne obszary - od wczesnej nauki czytania, przez dwujęzyczne metody nauczania, ćwiczenia logopedyczne, po zajęcia rozwijające umiejętności matematyczne, kompetencje emocjonalne i bezpieczeństwo w sieci. Dla rodziców i uczniów oznacza to bardziej zróżnicowaną ofertę lekcyjną oraz szansę na wsparcie indywidualnych potrzeb dziecka.
W praktyce można oczekiwać, że:
- programy wczesnoszkolne poprawią przygotowanie do czytania i pisania;
- metoda CLIL zwiększy ekspozycję na język obcy w naturalnych kontekstach;
- zajęcia logopedyczne i emocjonalne dadzą narzędzia do pracy z mową i rozumieniem uczuć;
- projekt o cyberbezpieczeństwie podniesie świadomość bezpiecznego korzystania z internetu.
Dla miasta to także element budowania oferty szkolnej, która może przyciągać rodziny i wspierać rozwój uczniów na różnych etapach edukacji. Szkoła nr 2 pokazała, że systematyczna praca nauczycieli i otwartość na innowacje przynoszą konkretne efekty widoczne na szkolnych korytarzach i w klasach.
na podstawie: UM Stalowa Wola.
Autor: krystian

