Nauczyciele Dwójki z Stalowej Woli nagrodzeni na gali innowacji pedagogicznych

2 min czytania
Nauczyciele Dwójki z Stalowej Woli nagrodzeni na gali innowacji pedagogicznych

Podczas uroczystości w Urzędzie Marszałkowskim regionu nauczyciele ze Szkoły Podstawowej nr 2 zostali wyróżnieni za nowatorskie projekty edukacyjne. Sala wypełniła się dumą i rozmowami o metodach, które zmieniają pracę z dziećmi. To dla miasta sygnał, że inwestycje w szkoły przynoszą namacalne efekty.

  • Wyróżnienia z Podkarpackiej Akademii Innowacji Pedagogicznych trafiły do Dwójki
  • Stalowa Wola obserwuje praktyczne skutki nowatorskich zajęć

Wyróżnienia z Podkarpackiej Akademii Innowacji Pedagogicznych trafiły do Dwójki

Podczas IV Gali Podkarpackiej Akademii Innowacji Pedagogicznych, która odbyła się 9 grudnia 2025 w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego, uhonorowano zespoły i nauczycieli realizujących nowatorskie rozwiązania w nauczaniu. Wśród gości była Monika Pachacz-Świderska, zastępca Prezydenta Miasta Stalowa Wola, a także dyrekcja i wyróżnieni pedagodzy ze Publicznej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego nr 2 im. Jana Pawła II.

Wyróżnienia z rąk organizatorów otrzymało 10 nauczycieli, którzy wdrażali 6 innowacji pedagogicznych. Lista projektów nagrodzonych certyfikatami:

  • „Poczuj literki”Alicja Skrzypiec (certyfikat z wyróżnieniem)
  • „Metoda CLIL w edukacji wczesnoszkolnej”Edyta Jurek, Agnieszka Pacholec (certyfikat z wyróżnieniem)
  • „Grupowe zabawy logopedyczne”Dorota Kiszka
  • „Lech, Czech i… Matma!”Sylwia Bednarz, Katarzyna Walerowicz
  • „Emocjonalne Odkrycia – Innowacyjne Podejście do Nauczania Uczuć”Małgorzata Fila, Aleksandra Zastawny
  • „Wspólne kroki w CYBERŚWIECIE”Joanna Gorczyca, Edyta Jurek, Dorota Szeser

“Serdecznie gratulujemy dyrekcji i nauczycielom”
Monika Pachacz-Świderska, zastępca Prezydenta Miasta

Pani Pachacz-Świderska podkreśliła, że certyfikaty są dowodem wysokiego poziomu pracy pedagogicznej i efektów, jakie przynoszą odważne, kreatywne rozwiązania w szkole. Wskazała też, że działania nauczycieli służą rozwojowi uczniów i wzmacniają ofertę edukacyjną miasta.

Stalowa Wola obserwuje praktyczne skutki nowatorskich zajęć

Nagrodzone projekty obejmują różne obszary - od wczesnej nauki czytania, przez dwujęzyczne metody nauczania, ćwiczenia logopedyczne, po zajęcia rozwijające umiejętności matematyczne, kompetencje emocjonalne i bezpieczeństwo w sieci. Dla rodziców i uczniów oznacza to bardziej zróżnicowaną ofertę lekcyjną oraz szansę na wsparcie indywidualnych potrzeb dziecka.

W praktyce można oczekiwać, że:

  • programy wczesnoszkolne poprawią przygotowanie do czytania i pisania;
  • metoda CLIL zwiększy ekspozycję na język obcy w naturalnych kontekstach;
  • zajęcia logopedyczne i emocjonalne dadzą narzędzia do pracy z mową i rozumieniem uczuć;
  • projekt o cyberbezpieczeństwie podniesie świadomość bezpiecznego korzystania z internetu.

Dla miasta to także element budowania oferty szkolnej, która może przyciągać rodziny i wspierać rozwój uczniów na różnych etapach edukacji. Szkoła nr 2 pokazała, że systematyczna praca nauczycieli i otwartość na innowacje przynoszą konkretne efekty widoczne na szkolnych korytarzach i w klasach.

na podstawie: UM Stalowa Wola.

Autor: krystian