Obsługa klienta to nie tylko sprzedaż. Warto pomyśleć o tej kwestii w szerszej perspektywie i zadbać także o obsługę posprzedażową czy związane z badaniem potencjału rynku. Na nie składają się choćby kwestie takie jakie jak monitorowanie obsługi, procesu realizacji czy badania ilościowe i jakościowe.

Zbadaj rynek

Badanie rynku to bardzo istotny element nie tylko przy planowaniu kampanii, ale także przy ocenie bieżącego potencjału na rynku. Warto zaufać firmie, która posiada wieloletnie doświadczenie w tej branży i zlecić wykonanie takich badań. Call center - choć dla większości jest kojarzone głównie ze sprzedażą, ma w swojej ofercie także takie usługi. Korzystając z firmy zewnętrznej nie tylko nie ma konieczności budowania nowego działu obsługi klienta wewnątrz firmy, ale także pozwala wybrać takie, które posiada doświadczenie w tej dziedzinie na jakiej nam najbardziej zależy.

Zainwestuj w opinie klientów

Czy są badania ilościowe?

Badania ilościowe to idealne rozwiązanie, kiedy dana firma planuje wprowadzenie nowego rozwiązania. Dobrze dobrane pytania podczas ankiety telefonicznej pozwolą nie tylko zbadać potencjał sprzedażowy ale także pozwolą na szerszy ogląd na sytuacje. Warto podczas takich badań prowadzonych drogą telefoniczną poza klasycznymi pytaniami ankietowymi postawić także na pytania otwarte. To dzięki nim można poznać szerszą opinię klientów na dany temat. Pamiętajmy jednak, że jeśli ankieta telefoniczna będzie zbyt długa może zniechęcić odbiorów to udziału, a tylko przeprowadzenie całej daje ogląd na sytuację.

Poza badaniami ilościowymi, które mają na celu wywiad potencjału warto także pomyśleć o takich kampaniach telefonicznych jak badanie jakościowe. Opinia klientów jest bardzo ważna i wiąże się nie tylko z możliwością idealnego dopasowania oferty, ale także z zadbaniem o sto procent jego zadowolenia. Kampanie związane z bieżącym wyjaśnianiem sprawy czy obsługa reklamacji są bardzo ważnym elementem. Pamiętajmy, że na podstawie opinii klientów nie tylko można się ulepszać i rozwijać, ale także zadowolony klient to taki który z większym prawdopodobieństwem skorzysta z usługi po raz kolejny lub poleci ją znajomych. Tak zwany marketing szeptany, czyli potocznie mówiąc poczta pantoflowa to jedno z najlepszych narzędzi reklamowych dla firmy. Ludzie chętnie korzystają z tego co dobre i sprawdzone i opierają swoje zdanie na opiniach innych czy to usłyszanych czy przeczytanych w internecie.

Jakość to nie tylko ocena

Coraz częściej liczne firmy korzystają z automatycznych systemów wywołujących w celach ankietowych. Jednak nic nie zastąpi człowieka po drugiej stronie linii. Skorzystanie z usług call center to nie tylko możliwość dopasowania oferty do klienta ale także wyjście na przeciw jego oczekiwaniom. To poznanie jego opinii oraz uwzględnienie w przyszłym planowaniu strategii. Bardzo wiele firm skupia się na sprzedaży, zapominając jak ważne j istotne dla rozwoju są postawy proklienckie.

Infolinia zewnętrzna daje firmie duże możliwości w wielu zakresach. Sam fakt, że nie ma konieczności rekrutowania teamu oraz szkolenia go to spora oszczędność czasu. Warto także bazować na doświadczeniu tych, którzy działają w branży od lat. Z pewnością ich doświadczenie w zakresie sprzedaży telefonicznej, monitoringu płatności, należności oraz innych kampanii przełożą się na plus dla każdego przedsiębiorcy.

Badania ilościowe to nie tylko ogólny obraz sytuacji na rynku, ale przede wszystkim potężne narzędzie, dzięki któremu można dopasować swoją ofertę do klienta czy planować przyszłe realizacje. Warto także podczas kontaktu telefonicznego informować klientów o tym, jak bardzo ważna jest dla firmy ich opinia.